M.I.A

Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara det här, men det är en viss über-kärlek jag har för M.I.A. Jag tycker hon är så där nästan jobbigt jävla cool. Och att hon gästar årets upplaga av “Way Out West” är ett faktum som bara det i sig får mig att börja skramla ihop slantar redan nu. Om Robyn förra året på Way Out West satte ner foten för att kungöra en avstamp för kvinnliga artister i den moderna popvärlden (som vi förvisso varit ägda av sedan länge) så kan man se att bokningen av M.I.A är ett genialiskt drag. Och tro mig, det kommer bli über. Med nytt material från M.I.A, som fått avspark i form av den nästan psykotiskt tunga låten “Born Free” så kommer i alla fall jag att gå lös. Och efter att nu ha lyssnat igenom albumet som släpps i juli så kan jag lova, du vill inte missa detta!!!!




Translation:

M.I.A is outstanding! This year she will guest the Way Out West festival in Gothenburg!

About therickardnilsson

Rickard Nilsson is a a versatile artist from Gothenburg, Sweden. At this blog he will share his latest works.
This entry was posted in Music and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to M.I.A

  1. Kara says:

    Thanks for visiting my blog and for the comment. Your blog is pretty amazing too. I love M.I.A. and I’m so glad she decided not to retire after all.

    Best,
    Kara
    iloveitsf.com

  2. Kimandra says:

    thanks a lot, all the compliments go back to you, very cool blog!
    best andra

Leave a Reply

